MAGELANG, KOMPAS.com - Umumé ora beda karo Desa Kaliabu, Kecamatan Salaman, Kabupaten Magelang, Jawa Tengah, kanthi desa ing umum. Desa sing cukup adoh saka kutha Magelang. Punika langkung cedhak kaliyan Kabupaten Purworejo lan Wonosobo. Nanging sing bakal ngira, saka desa iki sing wis atusan perancang enom sing karya wis diakoni sacara internasional. Akeh pemuda ing desa iki malah nggawe profesi perancang logo minangka mata pangupajiwa utama.
Ora mokal desa kasebut banjur diarani Kampung Desain Grafis utawa Logo Kampung Pengrajin. Padha gabung ing komunitas sing disebut Komunitas Rewo-rewo.
Ya, saben dina gawe logo utawa lambang kaya sing dijaluk dening perusahaan gedhe saka macem-macem negara. Logo kasebut banjur dikirim online lan saingan karo logo liyane sing uga dikirim dening peserta ing saindenging donya.
"Yen sampeyan menang kompetisi bisa diganjar puluhan nganti atusan dolar," ujare Yunan Hamami (36), warga lokal, Jumat (9/1/2015).
Mamik, julukan Yunan Hamami, ngandika Komunitas Rewo-rewo ngadeg wiwit telung taun kepungkur. Komunitas sing nampung sebagian warga cilik kanggo nyalurake bakat ing donya seni kreatif desain logo.
Atur-atur
Ing jaman kepungkur, ujar Mamik, anggota komunitas iki isih mung sawetara wong. Sajrone wektu, jumlah anggota tambah dadi 250 wong. Kabeh warga desa Kaliabu.
"Salah sawijining pangadeg masyarakat iki yaiku Muhammad Abdul Bar, dheweke dadi sopir bis malam, nanging nggarap dadi desainer logo, banjur ngajak para sadulur lan tetangga sinau desain lan nggawe dhuwit saka desain kasebut," ujare.
Mamik wiwitane ora seneng banget karo desain, amarga dheweke wis dadi guru ing SMP Negeri 2 Kajoran Magelang karo status PNS. Ananging bareng weruh adhine lan para tetanggan sukses dadi perancang logo, dheweke kepengin ngrancang lan ngupayakake rancangan kasebut, nanging isih dadi kasenengan.
Mamik ngandhani, ora kabeh anggota Community Rewo-rewo duwe pendidikan khusus, utamane desain sekolah. Akeh wong lulusan SMP lan SMA. Dheweke sinau ing desain sing diajukake dhewe. Saben anggota ora ragu-ragu marang macem-macem disiplin.
"Kita sinau dhasar, kanca-kanca majeng ora ilmu pengetahuan, padha ngajarake carane nggawe logo kanthi nggunakake software Corel Draw lan Adobe Photoshop," ujare Mamik.
Sawise bisa, go Mamik, banjur golek informasi saka macem-macem kontes desain saka saindhenging donya liwat internet. Miturut Mamik, ana akeh situs web sing khusus nyedhiyakake informasi kompetisi kanggo nggawe logo perusahaan tartamtu. Sebagéyan situs web didominasi ing negara-negara Eropah lan Australia.
"Saben menit kudu ana kompetisi desain logo informasi saka saindenging donya, mung kita tindakake balapan kasebut. Ibukutha kita mung Google Translate amarga kita ora nganggo basa Inggris mangertos instruksi lomba, "Mamik kabur.
Kerep menang
Miturut Mamik, meh kabeh anggota Komunitas Rewo-rewo sing tau menang kompetisi desain logo. Ora tau nanging kakehan. Rata-rata hadiah kanggo puluhan atus dolar. Ora aneh, akeh warga sing ngalih profesi ngupayakake dunia desain logo.
Miturut Mamik, ana anggota sing asring dodolan bakso, petani, buruh, pedagang busana, nganti pengangguran.
"Yen dadi beruntung, akeh kanca sing menang kaping papat seminggu, saben kontes rata-rata sekitar Rp 20 yuta. Akeh saka kita wis bisa tuku sepeda motor, mobil, mbangun omah kanggo wong tuwane saka asil menang kontes, "ujare Mamik maneh.
Senajan kerep melu kontes bebarengan, saben warga utawa anggota komunitas rewo-rewo diarani ora tau iri-iling. Padha ndhukung saben liyane lan saingan kanthi cara sing sehat. Ora jarang nampa hadiah disisakan banjur diklumpukake kanggo warga desa Kaliabu sing lagi ngalami kesulitan ekonomi utawa kena bencana.
"Rasa kekeluargaan kita cedhak banget, kita bisa saling jujur lan saling mendukung. Saka profesi kasebut, kita uga bisa ngganti citra desa Kaliabu sing tau misuwur kanthi preman desa saiki dadi desain desa sing bangga, "ujare Mamik.
Mamik ngendika, masyarakat desa Kaliabu kerep nyusul kontes logo, salah sijine direktur situs web asal Eropa teka ing desa kasebut. Miturut Mamik, direktur ngerteni carane warga sing bisa manggon ing desa kerep bisa menang kontes desain logo internasional.
Ora suwe, mratelakake, Mamik, Direktur Umum Kementerian Ekonomi Ekspresi wis nyedhaki Desa Kaliabu. Wonten ing wekdal punika, warga ndherek saperangan hambatan ingkang kadadosan inggih punika watesan jaringan internet ing Desa Kaliabu. Kanggo warga, Internet dadi salah sijine komponen penting ing alam penerjemah logo kemitraan.
"Saestu, sadurungé taun iki diinstal kabel internet pitulungan saka siji panyedhiya, nggawe luwih gampang kanggo kita bisa. Meh saben omah ing desa kita kudu duwe komputer utawa piranti laptop sing disambungake menyang internet, "ujare Mamik seneng.
Kabudayan
Salah sawijining warga desa Kaliabu, Hasan (25), ngaku seneng sinau desain logo tanpa sekolah menengah. Thanks kanggo semangat lan kasektene wiwit pungkasan taun, Hasan wis bisa menang nganti 15 kaping kompetisi desain logo saka saindenging donya.
"Alhamdulillah, saka asil sing menang bisa ketemu karo kabutuhan saben dina, sanajan (income) ora kaya karyawan perusahaan umum," ujare Hasan sing sadurunge dadi pedagang bakso ing kutha Magelang.
Hasan ngendika bilih piyambakipun lan sapérangan anggota sampun kasil dening perusahaan ing Eropa kanggé nyipta desain logo. Nilai kontrak bisa nganti 90 dollar AS saben jam kanggo siji logo. Saiki, Hasan melu kontes desain logo sing dikelola dening perusahaan ing Jerman kanthi ganjaran 2,000 dolar AS.
"Mugi-mugi menang," ujare Hasan.
Cara melu kontes disain ing 99d
Cara sing gampang ndaftar Paypal
Desa Pengrajin Logo Penghasil Dolar
Cara Kirim Dhuwit Paypal nyang Bank Lokal
Tidak ada komentar:
Posting Komentar