Mengeti dina Kartini taun wingi, Sutradara Hanung Bramantyo kolaborasi karo produser Robert Ronny kanggo nglepas biopik saking Pahlawan Nasional Kemerdekaan yang dikenal minangka pelopor kebangkitan wanita Indonesia. Latar belakang lokasi ing Jepara, Jawa Tengah, nalika jaman Indonesia isih ana ing jajahan Walanda lan dikenal minangka Hindia Belanda, Kartini (Dian Sastrowardoyo) sing teka saka kelas bangsawan Jawa wis kebiasaan manggon ing urutan adat Jawa, sing asring ditemokake kanggo nyegah urip para wanita. Nanging, amarga arahe sadulure, Kartono (Reza Rahadian), sing ngenalake dheweke babagan sastra Walanda, pamikiran Kartini dadi luwih canggih lan mbukak tinimbang wanita Jawa paling jaman. Kanthi mangerteni, Kartini miwiti bisnis kanggo nglawan hak-hak sing padha karo wanita, utamane hak pendidikan, supaya wanita, utamane wanita Jawa, ora mung dadi bojo utawa bojo ing urip.
Manuskrip kisah Kartini dening Bramantyo bebarengan karo Bagus Bramanti ( Dear Nathan
, 2017) kudu diakui kanthi bener kanggo njelajah perjalanan urip
Kartini - saka pemisahan kelas sosiale karo ibune Ngasirah (Nova Eliza)
cilik, pangembangan pola pamikiran nganti perseteru tanpa wates karo
aturan sosial tradisional sing terus nyoba kanggo ngurangi kebebasan
diri lan pemikiran wanita Jawa. Gambar kartini ingkang dipuntampilaken ing film punika ugi ngremenaken.
Ora kaya sing nyatakake tokoh Kartini sing lembut ing saben prilaku,
Bramantyo lan Bramanti milih kanggo nggambar Kartini minangka tokoh sing
luwih liberal ing gerakan lan tegas ngandhakake pikirane. Aja mbayangno owah-owahan sing banget radikal.
Kartini isih dadi tokoh wanita sing ngajeni aturan Jawa sing
ditindakake, nanging film iki milih menehi karakter dheweke minangka
karakter sing luwih modern tinimbang gambar Kartini sing kondang.
Saklajengipun, perjalanan Kartini saged ngasilaken alur cerita Kartini kangge nedahaken kathah karakter ingkang pungkasanipun kagungan dampak ing pikiranipun. Saliyane, ing bagean iki, skrip film wis nduwe sawetara masalah - utamane ing separo sepisanan pemisahan Kartini . Akeh karakter sing ditampilake asring gawe karakter pendukung ora entuk bagian sing kuwat saka pisah kasebut.
Iki luwih becik tinimbang Roekmini (Acha Septriasa) lan Kardinah
(Ayushita Nugraha), loro adhine Kartini sing diriwayatake rapet dheweke.
Senadyan digambarke minangka rong karakter sing wigati ing gesang
Kartini, karakter Roekmini lan Kardinah luwih asring ditemtokake
minangka karakter pendamping mung karo narasi lan interaksi minimalis
karo Kartini. Luwih saka kelemahan cilik iki, alur carita Kartini
diwenehi kualitas lan karakter crita sing cukup nyenengake - senadyan
sawetara konflik bisa uga wis diringkes utawa malah diilangi.
Arahane dhewe Bramantyo cukup bisa nangani kerumitan struktur pemisahan Kartini . Senadyan akeh konflik lan karakter sing ana ing wiwitan crita sing nyebabake Kartini kurang fokus marang crita lan ora bisa nyedhiyakake proses konflik sing luwih cetha - banjur gawe separo sepisanan pemisahan Kartini dadi hambar, Bramantyo mbaka sithik kasil nambah intensitas konflik lan uga fokus crita sing luwih fokus ing babagan crita. Pilihan kanggo nggambarake sawetara imajinasi lan pikirane Kartini ing sawetara adegan film uga diestokake kanthi andhap. Arah Bramantyo menyang departemen produksi film mbantu ngangkat kelas kinerja Kartini . Pengaturan seni film ing tingkat sing cukup puas. Sinematografer Faozan Rizal uga menehi gambar sing lembut lan éndah kanggo nonton.
Pengaruh nada Jawa ing tatanan musik Andi Rianto lan Charlie Meliala
uga nambah kekuwatan eksotik saka atmosfer tradisional kanthi cara sing
eksotis nyatakake film kasebut.
Minangka Kartini kanthi sentuhan penampilan luwih modern, Sastrowardoyo tampil kanthi kapasitas akting sing ora nguciwani.
Nanging, kanthi karakter canggih Kartini, Sastrowardoyo piye wae isih
kurang optimal ing sawetara bagean narasi - utamané nalika karakter sing
diputer dadi fokus tunggal ing sawijining adegan.
Sastrowardoyo mung bersinar lan nduweni kemampuan emosional sing
sampurna nalika dheweke wis nangani anggota cast liyane sing duwe
kemampuan akting dhuwur kaya Rahadian, Christine Hakim, Deddy Sutomo lan
Djenar Maesa Ayu. Senajan tampil minangka penyokong, Hakim lan Ayu pancen dadi pemain paling apik ing film kasebut.
Bantu minangka rong karakter wanita sing ngabagi atine kanggo
taun-taun, kedadeyan karo pagelaran akting sing bakal ndadekake
owah-owahan emosional para pamirsa. Saliyane jeneng kasebut, departemen akting Kartini
uga didhukung dening penampilan Denny Sumargo, Adinia Wirasti lan Dwi
Sasono saiki nduweni kualitas sing padhet sing bisa dadi unsur paling
apik saka kualitas crita Kartini . [B-]
Kartini (2017)
Dirating dening Hanung Bramantyo Diprodhuksi dening Robert Ronny Ditulis dening Hanung Bramantyo ( skenario ) Robert Ronny ( crita ) Dibintangi
Dian Sastrowardoyo, Acha Septriasa, Ayushita Nugraha, Deddy Sutomo,
Djenar Maesa Ayu, Christine Hakim, Nova Eliza, Adinia Wirasti, Rudy
Wowor, Reza Rahadian, Denny Sumargo, Dwi Sasono, Rianti Cartwright, Hans
de Kraker, Carmen van Rijnbach, Rebecca Reijman, Barbara Van Kooteen,
Alinda Wit, Jeroen Lezer Musik dening Andi Rianto, Charlie Meliala Sinematografi Faozan Rizal Diedit dening Wawan I. Wibowo Production company Legacy Pictures / Screenplay Films Running time 119 minutes Country Indonesia Language Indonesian
Tidak ada komentar:
Posting Komentar