Rabu, 11 April 2018

Review Filem: Kartini (2017)


Mengeti dina Kartini taun wingi, Sutradara Hanung Bramantyo kolaborasi karo produser Robert Ronny kanggo nglepas biopik saking Pahlawan Nasional Kemerdekaan yang dikenal minangka pelopor kebangkitan wanita Indonesia. Latar belakang lokasi ing Jepara, Jawa Tengah, nalika jaman Indonesia isih ana ing jajahan Walanda lan dikenal minangka Hindia Belanda, Kartini (Dian Sastrowardoyo) sing teka saka kelas bangsawan Jawa wis kebiasaan manggon ing urutan adat Jawa, sing asring ditemokake kanggo nyegah urip para wanita. Nanging, amarga arahe sadulure, Kartono (Reza Rahadian), sing ngenalake dheweke babagan sastra Walanda, pamikiran Kartini dadi luwih canggih lan mbukak tinimbang wanita Jawa paling jaman. Kanthi mangerteni, Kartini miwiti bisnis kanggo nglawan hak-hak sing padha karo wanita, utamane hak pendidikan, supaya wanita, utamane wanita Jawa, ora mung dadi bojo utawa bojo ing urip.
Manuskrip kisah Kartini dening Bramantyo bebarengan karo Bagus Bramanti ( Dear Nathan , 2017) kudu diakui kanthi bener kanggo njelajah perjalanan urip Kartini - saka pemisahan kelas sosiale karo ibune Ngasirah (Nova Eliza) cilik, pangembangan pola pamikiran nganti perseteru tanpa wates karo aturan sosial tradisional sing terus nyoba kanggo ngurangi kebebasan diri lan pemikiran wanita Jawa. Gambar kartini ingkang dipuntampilaken ing film punika ugi ngremenaken. Ora kaya sing nyatakake tokoh Kartini sing lembut ing saben prilaku, Bramantyo lan Bramanti milih kanggo nggambar Kartini minangka tokoh sing luwih liberal ing gerakan lan tegas ngandhakake pikirane. Aja mbayangno owah-owahan sing banget radikal. Kartini isih dadi tokoh wanita sing ngajeni aturan Jawa sing ditindakake, nanging film iki milih menehi karakter dheweke minangka karakter sing luwih modern tinimbang gambar Kartini sing kondang.
Saklajengipun, perjalanan Kartini saged ngasilaken alur cerita Kartini kangge nedahaken kathah karakter ingkang pungkasanipun kagungan dampak ing pikiranipun. Saliyane, ing bagean iki, skrip film wis nduwe sawetara masalah - utamane ing separo sepisanan pemisahan Kartini . Akeh karakter sing ditampilake asring gawe karakter pendukung ora entuk bagian sing kuwat saka pisah kasebut. Iki luwih becik tinimbang Roekmini (Acha Septriasa) lan Kardinah (Ayushita Nugraha), loro adhine Kartini sing diriwayatake rapet dheweke. Senadyan digambarke minangka rong karakter sing wigati ing gesang Kartini, karakter Roekmini lan Kardinah luwih asring ditemtokake minangka karakter pendamping mung karo narasi lan interaksi minimalis karo Kartini. Luwih saka kelemahan cilik iki, alur carita Kartini diwenehi kualitas lan karakter crita sing cukup nyenengake - senadyan sawetara konflik bisa uga wis diringkes utawa malah diilangi.
Arahane dhewe Bramantyo cukup bisa nangani kerumitan struktur pemisahan Kartini . Senadyan akeh konflik lan karakter sing ana ing wiwitan crita sing nyebabake Kartini kurang fokus marang crita lan ora bisa nyedhiyakake proses konflik sing luwih cetha - banjur gawe separo sepisanan pemisahan Kartini dadi hambar, Bramantyo mbaka sithik kasil nambah intensitas konflik lan uga fokus crita sing luwih fokus ing babagan crita. Pilihan kanggo nggambarake sawetara imajinasi lan pikirane Kartini ing sawetara adegan film uga diestokake kanthi andhap. Arah Bramantyo menyang departemen produksi film mbantu ngangkat kelas kinerja Kartini . Pengaturan seni film ing tingkat sing cukup puas. Sinematografer Faozan Rizal uga menehi gambar sing lembut lan éndah kanggo nonton. Pengaruh nada Jawa ing tatanan musik Andi Rianto lan Charlie Meliala uga nambah kekuwatan eksotik saka atmosfer tradisional kanthi cara sing eksotis nyatakake film kasebut.
Minangka Kartini kanthi sentuhan penampilan luwih modern, Sastrowardoyo tampil kanthi kapasitas akting sing ora nguciwani. Nanging, kanthi karakter canggih Kartini, Sastrowardoyo piye wae isih kurang optimal ing sawetara bagean narasi - utamané nalika karakter sing diputer dadi fokus tunggal ing sawijining adegan. Sastrowardoyo mung bersinar lan nduweni kemampuan emosional sing sampurna nalika dheweke wis nangani anggota cast liyane sing duwe kemampuan akting dhuwur kaya Rahadian, Christine Hakim, Deddy Sutomo lan Djenar Maesa Ayu. Senajan tampil minangka penyokong, Hakim lan Ayu pancen dadi pemain paling apik ing film kasebut. Bantu minangka rong karakter wanita sing ngabagi atine kanggo taun-taun, kedadeyan karo pagelaran akting sing bakal ndadekake owah-owahan emosional para pamirsa. Saliyane jeneng kasebut, departemen akting Kartini uga didhukung dening penampilan Denny Sumargo, Adinia Wirasti lan Dwi Sasono saiki nduweni kualitas sing padhet sing bisa dadi unsur paling apik saka kualitas crita Kartini . [B-]
kartini-dian-sastrowardoyo-movie-poster Kartini (2017)
Dirating dening Hanung Bramantyo Diprodhuksi dening Robert Ronny Ditulis dening Hanung Bramantyo ( skenario ) Robert Ronny ( crita ) Dibintangi Dian Sastrowardoyo, Acha Septriasa, Ayushita Nugraha, Deddy Sutomo, Djenar Maesa Ayu, Christine Hakim, Nova Eliza, Adinia Wirasti, Rudy Wowor, Reza Rahadian, Denny Sumargo, Dwi Sasono, Rianti Cartwright, Hans de Kraker, Carmen van Rijnbach, Rebecca Reijman, Barbara Van Kooteen, Alinda Wit, Jeroen Lezer Musik dening Andi Rianto, Charlie Meliala Sinematografi Faozan Rizal Diedit dening Wawan I. Wibowo Production company Legacy Pictures / Screenplay Films Running time 119 minutes Country Indonesia Language Indonesian

Tidak ada komentar:

Posting Komentar